matiu

matiu

matiu
matiu

matiu

matiu

بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی با عملکرد آموزشی دبیران

بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی با عملکرد آموزشی دبیران

به علت ویرایش نهایی شماره صفحات فهرست با متن پایان نامه برابر نیست می توان دوباره ظرف چند دقیقه فهرست بندی کرد


مشخصات فایل
تعداد صفحات117
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم تربیتی

توضیحات کامل

بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی با عملکرد آموزشی دبیران


چکیده

     یکی از اساسی­ترین نهادهای هر جامعه که در واقع نقش تعیین کننده در توسعه جامعه دارد، آموزش و پرورش است. امروزه در مدیریت معاصر، مفهوم کیفیت زندگی کاری معلمان به موضوع اجتماعی عمده‌ای در سراسر دنیا مبدل شده است. یکی از معضلات اصلی آموزش و پرورش شهر شاوور این است که شدت تنگناهای اجتماعی و سازمانی، کیفیت ادراکات معلمان این منطقه را نسبت به شرایط شغلی و حرفه­ای خویش را تضعیف نموده و به کاهش کیفیت عملکرد آنها منجر شده است. لذا ارتقای برنامه کیفیت زندگی­کاری معلمان شامل هرگونه بهبود در فرهنگ مطالعاتی آنها، باعث رشد و تعالی عملکرد معلمان در این منطقه می‌شود. بر این اساس هدف این تحقیق شناسایی رابطه بین کیفیت زندگی‌کاری و فرهنگ مطالعاتی با عملکرد آموزشی دبیران راهنمایی شهر شاوور است. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی‌ساده، پرسشنامه در بین 164 نفر از دبیران مقطع راهنمایی تکمیل گردید. طبق نتایج، متغیر کیفیت زندگی کاری معلمان بر روی متغیر عملکرد آموزشی معلمان با 95 درصد اطمینان اثر مثبت و معنی‌دار دارا می‌باشد. دیگر نتایج نشان می‌دهد در بین معلمان با سابقه کار زیر 5 سال، 5 تا10 سال، 10تا 15 سال و بالای 15 سال از نظر کیفیت زندگی‌کاری، فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی آنان تفاوت معنی‌داری وجود ندارد. بین کیفیت زندگی‌کاری و عملکرد آموزشی معلمان در سطح پنج درصد رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد. همچنین، بین فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی معلمان رابطه معنی‌دار وجود ندارد. در نهایت، بر اساس نتایج بدست آمده، پیشنهاد می‌گردد که نیازهای کلیدی دبیران این منطقه شناسایی گردد و در جهت ارتقای کیفیت زندگی کاری آنان برنامه‌ریزی استراتژیک به عمل آید.


واژه های کلیدی: کیفیت‌زندگی کاری، فرهنگ مطالعاتی، عملکردآموزشی، دبیران راهنمایی، شاوور

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه   ........................................................................................................    1

1-1- مقدمه   ...............................................................................................................    2

1-2-بیان مسأله..............................................................................................................    3

1-3- ضرورت و اهمیت موضوع   ................................................................................    6

1-4- اهداف   ..............................................................................................................   7

1-4-1- هدف کلی   ....................................................................................................  7

1-4-1-2- اهداف خرد   .............................................................................................    7

1-5-1- سؤال اصلی تحقیق   .......................................................................................  7

1-5-2- سؤالات جانبی تحقیق   ...................................................................................    7

1-6- تعاریف مفهومی پژوهش   ...................................................................................    8

فصل دوم: مروری برپیشینه نگاشته ها   .................................................................    13  

 

2-1-مقدمه...................................................................................................................    14

2-2- نظریه‌هایی پیرامون کیفیت زندگی کاری   ............................................................    14

2-2-1- مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی کاری..............................................................    14

2-3- تاریخچه کیفیت زندگی کاری..............................................................................    17

2-4- رویکردهای کیفیت زندگی کاری.........................................................................    18

2-5- اهداف کیفیت زندگی­کاری..................................................................................    26

2-6- نسل­های سه­گانه برنامه­های کیفیت زندگی­کاری....................................................    26

2-7- تعابیر نوین کیفیت زندگی کاری...........................................................................    28

2-7-1- مدیریت کیفیت فراگیر.....................................................................................    28

2-7-1-1- توانمند­سازی کارکنان.................................................................................    28

2-7-1-2- مهندسی مجدد ( باز مهندسی) سازمان........................................................    30

2-8- شاخص­های کیفیت زندگی کاری.........................................................................    30

2-9- مؤلفه­های کیفیت زندگی کاری والتون..................................................................    32

2-9-1- پرداخت منصفانه و کافی.................................................................................    32

2-9-2- مقاصد و اهمیت نظام پرداخت.........................................................................    32

2-9-3- محیط کار ایمن و بهداشتی..............................................................................    33

2-9-4- تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم...................................................................    34

2-9-5- وابستگی اجتماعی زندگی کاری......................................................................    34

2-9-6- فضای کلی زندگی..........................................................................................    35

2-9-7- یکپارچگی و انسجام اجتماعی در سازمان........................................................    35

2-9-8- قانون گرایی در سازمان...................................................................................    36

2-9-9- توسعه قابلیت­های انسانی.................................................................................    36

2-10- راهبردهای بهبود کیفیت زندگی کاری................................................................    36

2-11- ارزیابی عملکرد................................................................................................    40

2-11-1- تعاریف عملکرد............................................................................................    41

2-11-2- مفهوم بررسی عملکرد...................................................................................    45

2-11-3- متغیر­های حایز اهمیت برای عملکرد از دیدگاه اوماسکاران.............................    45

2-11-4- معیارهای عملکرد......................................................................................... 46

2-11-5- انواع عملکرد................................................................................................    46

2-11-6- شاخص­های عملکرد.....................................................................................    46

2-11-7- فواید بررسی عملکرد کارکنان......................................................................    47

2-11-8- سه کار مدیریت عملکرد...............................................................................    47

2-11-9- مهم­ترین نکات در رابطه با عملکرد...............................................................    48

2-12- ارزشیابی عملکرد کارکنان.................................................................................    48

2-12-1- تعریف ارزشیابی عملکرد..............................................................................    51

2-12-2- اهداف استفاده از ارزشیابی عملکرد..............................................................    51

2-12-3- مدل ارزشیابی عملکرد..................................................................................    52

2-12-4- معیار­های ارزشیابی عملکرد...........................................................................    56

2-12-5- نکات اثر­بخش در ارزیابی عملکرد................................................................    56

2-12-6- دلایل مخالفت برخی سازمان­ها با ارزیابی عملکرد..........................................    57

2-12-7- معیار­های ارزیابی عملکرد.............................................................................    58

2-12-8- نظریه­های ارزیابی عملکرد.............................................................................    59

2-12-9- چرا نیازمند ارزشیابی عملکرد هستیم؟

.....................................................................................................................................    62

2-12-10- شرایط اجرای طرح ارزیابی و مدیریت عملکرد...........................................    63

2-12-11- روش­های متداول ارزیابی عملکرد..............................................................    63

2-13- مبانی نظری در مورد فرهنگ مطالعاتی................................................................    69

2-13-1- عوامل مؤثربرمطالعه وکتابخوانی....................................................................    72

2-13-2- موانع موجود بر سر راه مطالعه و کتابخوانی...................................................    77

2-13-3- راه­های گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش معلمان...........................................    80

2-14- پیشینه موضوع...................................................................................................    82

2-14-1- پیشینه تحقیقات خارجی................................................................................    82

2-14-2- پیشینه تحقیقات داخلی..................................................................................    89

2-15- جمع بندی.......................................................................................................    104

 

فصل سوم: مواد و روش   ......................................................................................    106

 

3-1- مقدمه   ............................................................................................................    107

3-2- روش تحقیق   ...................................................................................................    107

3-3- متغیرهای تحقیق   ..............................................................................................    109

3-3-1- متغیر مستقل ................................................................................................    109

3-3-2- متغیرهای وابسته   .........................................................................................    109

3-4-جامعه‌آماری   ....................................................................................................    110

3-5-نمونه‌گیری...........................................................................................................    110

3-5-1- روش نمونه­گیری...........................................................................................    111

3- 5- 2- حجم نمونه

...................................................................................................................................    111  

3-6- ابزاراندازه­گیری ................................................................................................    112

3-6-1- پرسشنامه کیفیت زندگی کاری.......................................................................    113

3-6-2- پرسشنامه فرهنگ مطالعاتی.............................................................................    113

3-6-3-پرسشنامه ارزیابی عملکرد...............................................................................    114

3-6-4- روائی ابزار اندازه‌گیری تحقیق   ....................................................................    115

3-7- قابلیت اعتماد ابزار اندازه‌گیری تحقیق ..............................................................    115

3-8- روش تجزیه وتحلیل داده­ها................................................................................    116

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش   ...........................................................................    117

 

4-1- مقدمه   ............................................................................................................    118

4-2- یافته توصیفی   ..................................................................................................    118

4-2- 1- توصیف متغیرهای فردی پاسخگویان   ..........................................................    118

4-3- یافته‌های مربوط به سؤالات تحقیق ....................................................................    123

4-3-1- یافته‌های مربوط به سؤالهای آیا بین فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟و آیا بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟.........................................................................................    123

4-3-2- یافته‌های مربوط به سؤال‌ تحقیق آیا بین میزان کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد؟...................................................................................................    124

4-3-4- یافته‌های مربوط به سؤال تحقیق، آیا بر حسب سابقه­کاری دبیران، از نظر میزان کیفیت زندگی کاری، فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی تفاوت معناداری وجود دارد..............................................    125

4-3-6- بررسی یافته‌های مربوط به سؤال اصلی تحقیق: آیا کیفیت­زندگی­کاری و فرهنگ مطالعاتی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور با عملکرد آموزشی آنان رابطه دارند..................................................    126

4-3- یافته‌های جانبی...................................................................................................    128

4-3-1- بررسی مقایسه عملکرد آموزشی معلمان بر اساس محل خدمت و رشته تحصیلی    128

4-3-2- مقایسه عملکرد آموزشی، کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی در بین معلمان با مدارک تحصیلی مختلف      128

 

4-3-3- مقایسه کیفیت زندگی کاری در بین معلمان بر اساس رشته تحصیلی و محل خدمت      129

4-3-4- مقایسه فرهنگ مطالعاتی معلمان بر اساس جنسیت، محل خدمت و رشته تحصیلی        130

4-3-5- بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی معلمان.........................    131

 

 

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات   ..................................................................    132

             

5-1- مقدمه   ............................................................................................................    133

5-2-تبیین یافته‌های تحقیق...........................................................................................    134

5-2-1-تبیین یافته‌های توصیفی پژوهش   ....................................................................    134

5-2-2- تبیین یافته‌های مربوط به سؤالات تحقیق   ......................................................    134

5-2-2-1- تبین یافته‌های مربوط به سؤال آیا بین فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟   .........................................................................    134

5-2-2-2- تبین یافته‌های مربوط به سؤال آیا بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور رابطه معناداری وجود دارد؟   ...........................................................    134

5-2-2-3- تبین یافته‌های مربوط به سؤال آیا بین میزان کیفیت زندگی کاری و عملکرد آموزشی دبیران زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد؟   ...............................................................................................    135

5-2-2-4-تبین یافته‌های مربوط به سؤال آیا بر حسب سابقه­کاری دبیران، از نظر میزان کیفیت زندگی کاری، فرهنگ مطالعاتی و عملکرد آموزشی تفاوت معناداری وجود دارد؟............................................    135

5-2-2-5- تبین یافته‌های مربوط به سؤال اصلی تحقیق: آیا کیفیت­زندگی­کاری و فرهنگ مطالعاتی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور با عملکرد آموزشی آنان رابطه دارند؟................................................    136

5-2-3- یافته‌های جانبی تحقیق....................................................................................    136

5-2-3-1- یافته‌های مربوط به مقایسه عملکرد آموزشی معلمان بر اساس محل خدمت و رشته تحصیلی             136

5-2-3-2- یافته‌های مربوط به مقایسه عملکرد آموزشی، کیفیت زندگی کاری و فرهنگ مطالعاتی در بین معلمان با مدارک تحصیلی مختلف...........................................................................................................    137

5-2-3-3- یافته‌های مربوط به مقایسه فرهنگ مطالعاتی معلمان بر اساس جنسیت، محل خدمت و رشته‌های تحصیلی       137

5-3- محدودیتهای تحقیق............................................................................................    137

5-3-1- محدودیتهای تحقیقات کیفیت زندگی کاری....................................................    137

5-3-2- محدودیتهای تحقیقات عملکردآموزشی...........................................................    138

5-3-3- محدودیتهای تحقیقات حاضر..........................................................................    140

5-4- پیشنهادات کاربردی............................................................................................    141

 

5-4-1- پیشنهاداتی در راستای نتایج سؤال اصلی تحقیق : آیا کیفیت­زندگی­کاری و فرهنگ مطالعاتی دبیران مدارس راهنمایی شهرستان شاوور با عملکرد آموزشی آنان رابطه دارند؟..................................    141

5-4-2- پیشنهادهایی برای پژوهش­های آتی..................................................................    144


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS)

پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS)

پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) - شامل 318 اسلاید در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات318
حجم1449 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیکامپیوتر

توضیحات کامل

پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS)  - شامل 318 اسلاید در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب:

سیستم های اطلاعات مدیریتی (MIS)

مدیریت

اطلاعات

سیستم

تعریف MIS

اهداف MIS

مشخصات MIS

مشخصات MIS کامپیوتری

ماهیت و دامنه MIS

عوامل مورد بررسی جهت رفع محدودیتها سازمان و افزایش راندمان

مزایای پیاده سازی MIS

ایجاد زیر بنای اولیه جهت پیاده سازی

مبنای اطلاعاتی تصمیم گیری

مدیر در هر سطح سازمان نیازمند داده ها و اطلاعات خاصی است

روش های بدست آوردن اطلاعات توسط مدیران

مدیران واحد MISسازمان ها

علت های نیاز بهMIS

وظایف MIS

ارزش های بنیادی MIS

اهداف بنیادی MIS

فصل اول: مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر

فصل دوم: استفاده از تکنولوژی اطلاعات برا ی موفقیت در رقابت

فصل سوم: استفاده از تکنولوژی اطلاعات برای پرداختن به تجارت الکترونیک

فصل چهارم: مفاهیم سیستم

فصل پنجم: روش شناسی چرخه حیات سیستم

فصل ششم: مبانی پردازش کامپیوتر

فصل هفتم: پایگاه داده و سیستم مدیریتی پایگاه داده

فصل هشتم: ارتباطات داده ای

فصل نهم: سیستم اطلاعات مدیریت

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

فایل های پروژه اجرایی ساختمان 7 طبقه طراحی شده با سیستم سقف مجوف یوبوت

فایل های پروژه اجرایی ساختمان 7 طبقه طراحی شده با سیستم سقف مجوف یوبوت

پروژه اجرایی ساختمان 7 طبقه طراحی شده با سیستم سقف مجوف یوبوت در تهران


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم18 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیzip
دسته بندیعمران و ساختمان

توضیحات کامل

پروژه اجرایی ساختمان 7 طبقه طراحی شده با سیستم سقف مجوف یوبوت در تهران

این پروژه برای کسانی است که با طراحی سازه آشنایی کامل دارند.

شامل کلیه فایلها:

دفترچه محاسبات،

دستورالعمل کامل مربوط به بتن سقف یوبوت،

با آخرین اصلاحات و تغییرات آیین نامه ها.

فروش این محصول به تعداد محدود می باشد.

فایل اصلی ETABS  محاسبات ساختمان

فایل ETABs کنترل ترک خوردگی و یا عدم ترک خوردگی دیوار برشی

فایل ETABS جهت کنترل دیوار برشی برای 100 درصد نیروی زلزله

فایل ETABS برای بدست آوردن پریود سازه

فایل ETABs برای کنترل دریف طبقات

فایل ETABS برای انتقال بار های استاتیکی به SAFE

فایل کنترل  خیز و طراحی سقف ها با SAFE  ورژن 12

فایل طراحی فونداسیون با SAFE ورژن 12

فایل طراحی دیوارهای حائل

فایل Auto CAD نقشه های کامل اجرایی سازه


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت مشاوره ی مدرسه با رویکرد راه حل محور

پاورپوینت مشاوره ی مدرسه با رویکرد راه حل محور

پاورپوینت مشاوره ی مدرسه با رویکرد راه حل محور دارای 12 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم1065 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروان شناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت مشاوره ی مدرسه با رویکرد راه حل محور

 

فهرست مطالب :

مقدمه

اصول مشاوره ی راه حل محور

نکاتی در باره ی مشاوره ی راه حل محور

مقایسه ی روش های سنتی و راه حل محور در مشاوره ی مدرسه

کاربرد مشاوره ی راه حل محور به صورت فردی و گروهی برای دانش آموزان

کاربرد مشاوره ی راه حل محور به شکل گروهی

سه نوع رابطه ی مختلف در مشاوره ی راه حل محور

 

بخشی از متن پاورپوینت :

مقدمه

مشاوره ی راه حل محور در اواخر دهه ی 1970 به وسیله ی استیو د شازر و گروهی از همکارانش در مرکز مشاوره ی کوتاه مدت خانواده در میلوواکی ، وسکانسین مطرح شد و گسترش یافت،
مشاوره ی راه حل مدار به جای تمرکز بر مشکلات ، بر راه حل ها تمرکز دارد
این نوع مشاوره مبتنی بر نقاط قوت و توانایی های مراجع است
مشاوره ی راه حل مدار نوعی مشاوره ی کوتاه مدت است

 

اصول مشاوره ی راه حل محور

برگ و میلر(1992) به 8 اصل یا پیش فرض مشاورۀ راه حل محور اشاره کرده اند که آزبورن (1996) به این 8 اصل 5 مورد دیگر اضافه کرده است

این 13 اصل  عبارتند از :
در فرآیند مشاوره بر بهداشت روانی تاکید می شود
بهره بردن از منابع و توانمندی های مراجع
مراجع همچون کارشناسی است که وضعیت و راه حل های عملی خود را مطرح می کند...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت زراعت عمومی

پاورپوینت زراعت عمومی

دانلود پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تألیف کمال سادات اسمعیلان، در قالب ppt و در 315 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات و تعاریف، فصل دوم: گروه بندی گیاهان زراعی، فصل سوم: اندامهای گیاه (شکل، ساختمان، وظایف)، فصل چهارم: عوامل محیطی مؤثر بر رشد و نمو گیاهان


مشخصات فایل
تعداد صفحات315
حجم13430 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیکشاورزی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تألیف کمال سادات اسمعیلان، در قالب ppt و در 315 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول: کلیات و تعاریف

مقدمه

تعریف زراعت

روند رشد جمعیت

روند افزایش جمعیت در سالهای آینده چگونه است؟

تئوری مالتوس

دلایل عدم به وقوع پیوستن تئوری مالتوس

نمایش روند افزایش تولید جهانی غلات

چگونگی تغییرات میزان تولید سرانه گندم در سالهای مختلف به ازای هر فرد

نیازمندی به سوخت و الیاف

کلیات زراعت

عملیات اصولی زراعت


فصل دوم: گروه بندی گیاهان زراعی

انواع طبقه‌بندی گیاهان زراعی

طبقه بندی علمی گیاهان

گروه بندی بر اساس وسعت و دامنه کشت

طبقه بندی گیاهان زراعی بر اساس هدف تولید

طبقه بندی گیاهان زراعی بر اساس راهکارهای مدیریتی

تقسیم بندی بر اساس عملیات زراعی مشترک

گروه بندی بر اساس عکس العمل به طول روز

گروه بندی بر اساس فصل رشد

گروه‌بندی بر اساس دمای مطلوب رشد


فصل سوم: اندامهای گیاه (شکل، ساختمان، وظایف)

چرخه زندگی گیاهان

نمایش چرخه کامل زندگی یک گیاه

اندام‌های تشکیل دهنده پیکره گیاه

نمایش قسمتهای مختلف یک گیاه

ریشه گیاهان

انواع سیستم ریشه‌ای در گیاهان

نمایش ریشه‌های راست و افشان

ساقه

انواع ساقه

برگ

نمایش قسمتهای مختلف برگ

انواع برگ

آرایش برگ روی ساقه

نمایش آرایش مختلف برگها بروی ساقه

وظیفه برگ

گل

ساختمان گل

نمایش قسمتهای مختلف یک گل

میوه و دانه

نمایش قسمتهای مختلف میوه

انواع میوه :

دانه یا بذر

نحوه رشد محور جنینی در رویش گیاهچه از خاک


فصل چهارم: عوامل محیطی مؤثر بر رشد و نمو گیاهان

مقدمه

خاک

لایه های مختلف خاک در مقطع عمودی

اجزای تشکیل دهنده خاک

مواد معدنی خاک

بافت خاک

مثلث تعیین بافت خاک

ساختمان خاک

وزن مخصوص خاک

مواد آلی خاک

اثرات مفید مادة آلی خاک

رطوبت خاک

طبقه بندی بیولوژیکی آب خاک

عوامل مؤثر در مقدار و مصرف آب قابل استفاده

هوای خاک

موجودات زنده خاک

رنگ خاک

دمای خاک

مواد غذایی خاک

واکنش خاک

خاک های اسیدی

خاک های هالومورفیک

هوا

گازهای اتمسفری

رطوبت هوا

دمای هوا

باد

آب

انواع گیاهان از نظر نیاز به آب

کارآیی مصرف آب

تنش آب

اثرات فیزیولوژیک تنش خشکی

مکانیسم های مقاومت به خشکی

کیفیت آب

نور

کیفیت نور (Light spectral quality)

طول موجهای مختلف طیف الکترومغناطیسی

شدت نور(Light intensity)

مدت تابش نور

درجه حرارت

صفر فیزیولوژیک

دماهای اصلی

نیاز حرارتی گیاهان


فصل پنجم: آماده سازی بستر بذر

مقدمه

مهم‌ترین اهداف عملیات آماده سازی زمین

تهیه فیزیکی بستر بذر

شخم اولیه

شخم ثانویه

عملیات خاک ورزی در مرحله داشت

خاک ورزی پس از برداشت (شخم کلشی)

خاک ورزی در فصل آیش

خاک ورزی با اهداف ویژه

شخم در خطوط هم تراز

شخم کاهشی یا شخم صفر

ادوات و تجهیزات آماده سازی زمین

شخم

روش‌های شخم

عمق شخم

ادوات مورد استفاده در عملیات تکمیلی تهیه فیزیکی زمین

دیسک (Disk harrow)

دندانه (هرس) Tooth harrow

غلتک (Roller)

کولتیواتور یا وجین کن

شیار ساز (Lister یا Furrower)

نهرکن (Ditchers)

مرزبند (Ridger)

ماله و ادوات تسطیح کننده زمین

آماده سازی زمین از نظر شیمیایی

نیتروژن (N)

فسفر(P)

پتاسیم (K)

کلسیم (Ca)

عناصر غذایی کم مصرف (ریزمغذی‌ها)

علل کاهش عناصر غذایی در خاک

انواع کودها

کودهای آلی

کود حیوانی

کمپوست

کود سبز

کودهای معدنی

انواع کودهای شیمیائی

کودهای نیتروژنی

کودهای نیتراتی

کودهای آمیدی   

کودهای فسفری

کودهای پتاسیمی

کودهای مخلوط

کودهای میکرو (ریز مغذی ها)

انتخاب نوع و میزان کود

زمان کود دهی

روش های کود دهی

انواع روش های کود دهی

تهیه بیولوژیکی زمین

 

فصل ششم: بذر در زراعت

تعریف بذر در زراعت

سلامت بذر

بلوغ بذر

اندازة بذر

عمر (سن) بذر

خلوص ژنتیکی بذر

خلوصبذر فیزیکی

ضد عفونی بذر

کرک زدایی

پیش جوانه زنی بذر قبل از کشت

عوامل محیطی مؤثر بر جوانه زنی بذر

خفتگی بذر

قوه نامیه بذر

عوامل مؤثر در قوه نامیه بذر


فصل هفتم: عملیات کاشت

مقدمه

فصل بذر کاری

تاریخ کاشت

عوامل مؤثر بر انتخاب تاریخ کاشت

روش های کاشت

بذر کاری به طریق دست پاش

بذر کاری ردیفی

بذر کاری کپه ای

نشاء کاری (Transplanting)

عوامل مؤثر بر تعیین تراکم مطلوب بوته

خصوصیات گیاهی موثر بر تعیین تراکم بوته‌ها

میزان بذر در هکتار

آرایش کاشت

عمق کاشت

وسایل کاشت

ردیف کار غلات دانه ریز

ردیف کار گیاهان علوفه ای

ردیف کار گیاهان وجینی

غده کار سیب زمینی

ماشین نشاء کار


فصل هشتم: عملیات داشت

تعریف عملیات داشت

آبیاری

زمان آبیاری

مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین زمان آبیاری

مقدار آب در هر نوبت آبیاری

روش های آبیاری

آبیاری سطحی

آبیاری غرقابی

آبیاری نشتی (جوی و پشته ای)

آبیاری شیاری

آبیاری تحت فشار

آبیاری بارانی

آبیاری قطره‌ای

نمایش ساختمان یک سیستم آبیاری قطرهای

آبیاری زیر زمینی

تنک کردن(Thinning)

زمان تنک کردن

ابزار تنک کردن

واکاری

وجین و سله شکنی

خاک دادن پای بوته

کنترل آفات

مهم‌ترین اقدامات پیشگیری از آفات

روش های مبارزه با آفات

انواع سموم آفت کش از نظر نحوة اثر

انواع سموم آفت کش از نظر ترکیب شیمیایی

بیماری های گیاهی

بیماریهای گیاهی بر اساس نوع عامل بیماری زا

کنترل بیماری های گیاهی

سم پاش‌ها

علفهای هرز

انواع علف هرز از نظر مورفولوژی

انواع علف هرز از نظر نوع زندگی

انواع علف هرز از نظر چرخه زندگی

روش های کنترل علفهای هرز

انواع علفکش ها

نحوه کاربرد علفکش ها


فصل نهم عملیات برداشت محصول

زمان برداشت

زمان برداشت غلات

زمان برداشت گیاهان علوفه ای

زمان برداشت حبوبات

زمان برداشت در گیاهان غده ای

روش ها و وسایل برداشت

برداشت غلات دانه ریز

برداشت گیاهان علوفه‌ای

برداشت گیاهان علوفه‌ای سیلویی

برداشت گیاهان غده ای


فصل دهم: آیش و تنوع زراعی

مقدمه

تعریف آیش

تناوب زراعی

انتخاب نوع محصول در کشاورزی یک منطقه

عوامل مؤثر بر انتخاب تناوب زراعی

اصول توالی محصولات در تناوب زراعی

نمونه هایی از تناوب های رایج در کشور

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت کتاب " زراعت عمومی تألیف کمال سادات اسمعیلان"می باشد که در حجم 315 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده و کل 10 فصل کتاب را شامل می شود.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی رعایت شده و قالب آن را نیز می توان به دلخواه تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود